ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

Tartalomjegyzék

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF) 1

1.     Az ÁSZF hatálya. 1

2.     A Szerződés létrejötte. 2

3.     A Vállalkozás adatai: 2

4.     Megvásárolható termékek köre. 3

5.     Rendelési feltételek. 3

6.     A rendelés menete. 4

7.     A megrendelések feldolgozása. 5

8.     A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjfizetésének módja. 5

9.     Házhoz szállítás díjszabása, szállítási határidő. 5

10.        Szállítási információk. 6

11.        Szavatosság, minőségi kifogás, jótállás. 7

12.        Kellékszavatosság. 7

13.        Termékszavatosság. 8

14.        Jótállás. 8

15.        A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje. 9

16.        Elállás joga. 10

17.        Panaszkezelés. 10

18.        Jogi igények érvényesítése – Online vitarendezés, Békéltető Testület, Járási Hivatal 11

19.        Szerzői jogok. 12

20.        Részleges érvénytelenség, magatartási kódex. 12

21.        Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért. 12

22.        Adatkezelés. 12

23.        Vonatkozó jogszabályok gyűjteménye. 13

 

1.Az ÁSZF hatálya

Az ÁSZF hatályba lépésének napja: 2020. április 22.

Jelen ÁSZF a www.keszi-szoda.hu domain néven üzemelő Webáruház szolgáltatására terjed ki, és az üzemeltetést végző Vállalkozás, valamint a Webáruház vásárlója (a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit szabályozza.

A Webáruház szolgáltatása Magyarország területére irányul.

 

2.A Szerződés létrejötte

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló (fogyasztó), a Webáruház használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja az ÁSZF-et. Amennyiben megrendelést kíván leadni, a szerződési feltételek elfogadásáról és a megrendelésből eredő fizetési kötelezettség tudomásul vételéről kifejezett nyilatkozatot is tennie kell a megrendelés elküldésével egyidejűleg. Ezen nyilatkozatát, és annak időpontját a Vállalkozásunk elektronikusan tárolja.

Az alábbi feltételekkel szabályozott, a Vásárló által elfogadott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, melyet a Vállalkozás nem iktat. Felek külön írásbeli szerződést nem kötnek egymással. A megrendeléskor hatályban lévő ÁSZF tárolt változatát a Vállalkozás a szerződés megszűnésétől számított 5 évig őrzi.

A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására, a folyamatban lévő vásárlásokra a megrendelés elküldésének napján érvényes ÁSZF az irányadó.

AZ ÁSZF a Webáruház e célra szolgáló menüpontjából is letölthető, illetve nyomtatható, egyebekben a megrendelés sikeres elküldését megerősítő e-mailben is megtalálható.

 

3.A Vállalkozás adatai:

Cégnév

Aranyosi Tamás E.C.

Székhely

4440 Tiszavasvári, Gombás A.u.6.

Levelezési cím

4440 Tiszavasvári, Gombás A. u. 6.

Kiállító Hatóság

 

Tiszavasvári  Önkormányzat Jegyzője

4440 Tiszavasvári Városháza tér.4.
Telefon: 06 42 372-156

Nyilvántartási szám

1392/2018

Adószám

23977121-2-15

Cégjegyzékszám

15 11 021917

Nyilvántartásba vette

Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága

Közösségi adószám

HU23977121

Bankszámlaszám

10104459-02076900-01005000

Számlavezető pénzintézet neve

Budapest Bank

Statisztikai számjel

23977121-1107-228-15

 

 

Ügyfélszolgálat

Telefon: 06-30-582-7907

H-P 8.00-16.00

 

E-mail: info@kesziszoda.hu

 

Webhely: www.keszi-szoda.hu

 

 

 

Tárhely szolgáltató adatai:

Cégnév: BERE-NET Kft.

Székhely: 4611 Jéke, Táncsics u. 8.

Ügyfélszolgálat: 4400 Nyíregyháza, Szent István u. 6.

Ügyfélszolgálati e-mail cím: info@forweb.hu   

A Szolgáltató végzi a WEBSHOP karbantartását, továbbá a honlap és az ahhoz kapcsolódó adatok tárolásához szükséges tárhely biztosítását.

 

4.Megvásárolható termékek köre

A Webáruházban az alábbi termékeket forgalmazzuk:

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek. Vállalkozásunk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

 

5.Rendelési feltételek

Kérjük, hogy megrendelése elküldése előtt szíveskedjen tájékozódni az alábbi mennyiségi/rendelési súly/szállítási feltételeket illetően, mivel a megrendelését csak abban az esetben tudjuk teljesíteni, ha az a rendelési feltételeknek megfelel.

Termékkör

Rendelési feltételek

ballonos kiszerelésű víz

csak regionális körzetünkbe tudjuk kiszállítani

szódavíz

csak regionális körzetünkbe tudjuk kiszállítani

ásványvíz

csak regionális körzetünkbe tudjuk kiszállítani

jégkocka/jégdara

csak regionális körzetünkbe tudjuk kiszállítani

vízadagoló készülék

GLS futárszolgálattal

alkoholmentes italok

GLS futárszolgálattal  15 kg és 25 kg között 2500 Ft log díj.

kávé

GLS futárszolgálattal  15 kg és 25 kg között 2500 Ft log díj.

viatminok

GLS futárszolgálattal  15 kg és 25 kg között 2500 Ft log díj.

Webáruházunkban történő rendeléshez nem kell előzetesen regisztrálnia.

A megjelenített termékek a Webáruházon keresztül online vásárolhatók meg, a szállítási feltételekben megadott házhoz szállítási feltételek szerint.

A Webáruházban feltüntetett eladási árak, illetve egységárak az általános forgalmi adó összegét tartalmazzák. Az árak szállítási költséget nem tartalmaznak. A Vállalkozás utánvételi díjat nem számít fel.

Amennyiben a Vállalkozás a tőle elvárható gondosság ellenére hibás árat tüntet fel a termék mellett (0,- Ft vagy a piaci szokásoktól eltérő, nagyobb mértékű kedvezményen biztosított ár feltüntetése, vagy ha a termék akciós ára és az eredeti árból nyújtott kedvezmény mértéke alapján számított ár nem egyezik meg), úgy a Vállalkozás nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére.

Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy a Vállalkozás adatai között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Amennyiben kiválaszt egy Önnek tetsző terméket, azt a kedvencekhez adhatja, hogy megrendelése véglegesítése előtt módjában álljon kiválasztani a megvásárolni kívánt terméket.

 

6.A rendelés menete

Mind a termékkategóriáknál feltüntetett termék, mind a termékleírás alatt megtalálható a „kosárba teszem” felirattal és piktogrammal ellátott ikon, lehetővé téve a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és vásárlói kosárba helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett ikonra történő kattintással van lehetőség.

1. A kosárba teszem gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti, a termék kosárba kerülését a képernyőn megjelenő felirat igazolja. Ön ezt követően nyugodtan folytathatja a böngészést.

2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „TOVÁBB VÁSÁROLOK” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a „MEGRENDELÉS LEADÁSA” gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, a Vállalkozási adatok segítségével. Vállalkozásunk a megadott telefonszámon a megrendelés teljesítésének visszaigazolásához további megerősítést kérhet annak igazolására, hogy a megrendelést valóban a megrendelőlap kitöltője kérelmezte.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek a megrendelés elfogadásáról szóló e-mailt, szükség esetén telefonon is felvesszük a kapcsolatot a kiszállítás részleteinek egyeztetése céljából. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

A Vásárló által elküldött megrendelés írásbeli elfogadásával a Vásárló és a Vállalkozás között a szerződés létrejön. A Megrendelés leadása gomb megnyomásával a Vásárlót fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles végrehajtani.

 

7.A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon hétfő/ péntek történik 8:00-15:00 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helytől függően 3-15 nap.

A hétvégén vagy ünnepnapokon beérkezett megrendelés a munkaszüneti napot követő első munkanapon kerül feldolgozásra.

 

8.A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjfizetésének módja

A megrendelt termék fizetésének módja

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.

 

9.Házhoz szállítás díjszabása, szállítási határidő

A Szállítás díjszabása:


 

Szállítási mód

Szállítási idő

Szállítási díj (bruttó)

 

Személyes átvétel

 

Személyes átvétel

Személyes átvétel üzletünkben: Tiszavasvári, Gombás A.u.6.

0Ft
nettó: 0Ft

Futárszolgálat - országosan

 

Futárszolgálat - országosan

Szállítási idő: 1-4 munkanap
Országos házhozszállítást a jégre és italokra nem tudunk vállalni.

1.700Ft
nettó: 1.339Ft

Futárszolgálat - Tiszavasvári

 

Futárszolgálat - Nyíregyháza

Szállítási idő: 1-4 munkanap

6.000 Ft felett ingyenes a kiszállítás

1.700Ft
nettó: 1.339 Ft

Futárszolgálat - Tiszavasvári

 

Futárszolgálat - Tiszavasvári

Szállítási idő: 1-4 munkanap

0Ft
nettó: 0Ft

 

 

FIGYELEM! Egyes nagyméretű, vagy nagysúlyú nem élelmiszer termékek, továbbá a szállítási címek távolsága, illetve nehezebb elérhetősége esetében a Vállalkozás egyedi szállítási költséget számol fel. A szállítási költség nem a termék terméklapján jelenik meg, hanem a fizetési folyamat során kerül kiszámításra és a megrendelés véglegezése előtt jelenik meg a fizetendő díj!

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 3-15 munkanap

 

10.Szállítási információk

A szállítást Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc, Tiszaújváros 10 km körzetében a Vállalkozás saját gépjárművel, egyebekben a GLS futárszolgálat (GLS General Logistics Systems Hungary Csomag – Logisztikai Kft. (GLS), 2351 Alsónémedi, Európa u. 2.) igénybevételével végzi.

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 08-17 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a fent megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Szállítással kapcsolatos reklamációk:

Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni. Amennyiben az átadás-átvétel során a leszállított csomagon bármi nemű sérülést tapasztal, arról a szállítóval együttesen köteles jegyzőkönyvet felvenni. Az igazolhatóan a szállításból eredő károkért a szállítást végző vállal felelősséget. A jegyzőkönyv Vállalkozásnak történő megküldésével a Vásárló köteles a Vállalkozást tájékoztatni az áru átvételét követő negyvennyolc (48) órán belül a szállítási reklamációjáról. A megrendelés és a leszállított áru közötti eltérés esetében a Vállalkozás az árut saját költségén a megrendelésben szerepelő árura köteles kicserélni, ha az a Vállalkozásra nem ró aránytalan mértékű terhet és a leszállított áru a megrendelt áru helyettesítésére alkalmas. Helyettesítésre alkalmas az áru, amennyiben rendelkezik mind azon tulajdonságokkal és minőséggel, mint a megrendelőben meghatározott áru és annak ára nem haladja meg a megrendelőben meghatározott áru értékét. Vásárló az áru átvételekor köteles olyan körültekintéssel és gondossággal eljárni, hogy a Vállalkozás jogainak esetleges szállítóval szembeni érvényesítését elősegítse, vagy azt megóvja.

Utólagos, jegyzőkönyv nélküli szállítási reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Vállalkozás ügyfélszolgálati adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

 

11.Szavatosság, minőségi kifogás, jótállás.

Minden vásárlóknak joga van a minőségi hibás termékekkel (bármilyen termékkategóriában) kapcsolatosan panasszal élni Webáruházunkban a 12-15. pontokban foglaltak szerint.

Az élelmiszerek esetében a minőségmegőrzési időtartam az az időtartam, ameddig az élelmiszer a tulajdonságait helyes tárolási körülmények között megőrzi.

Élelmiszernek minősülnek az italok, így az ásványvizek, gyümölcsitalok, üdítők, energiaitalok, kávék, vitaminok, táplálékkiegészítők.

 

12.Kellékszavatosság

Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Kellékszavatossági igénye keretében kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogok érvényesítésére már nincs lehetőség.

A Vásárló a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Aranyosi Tamás egyéni cég nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban Ön köteles bizonyítani, a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

13.Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén – választása szerint – az előző pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Az élelmiszerek esetében a minőségmegőrzési időtartam az az időtartam, ameddig az élelmiszer a tulajdonságait helyes tárolási körülmények között megőrzi.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

 

14.Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles.

Jótállásra kötelezett a Vállalkozás az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10.000 Ft-ot meghaladja.

A Vállalkozás által jótállással forgalmazott termékek: ballonos és hálózati vízadagoló készülékek.

A kötelező jótállásról szóló törvényben részletezett termékek körébe nem tartozó Termékek esetén a Vállalkozás jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül.

 

15.A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje[2]

Szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megtörténtét a Vásárlónak kell bizonyítania a vásárlást igazoló nyugta vagy számla bemutatásával.

A Vállalkozás a nála bejelentett (e-mailben, vagy postai úton, továbbá szóban előterjesztett) szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

a) a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b) a Vásárló és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

d) a hiba bejelentésének időpontját,

e) a hiba leírását,

f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Amennyiben ez a jegyzőkönyv felvétele időpontjában nem teljesíthető, a Vállalkozásnak 5 napon belül kell megküldenie a Vásárló felé a szavatossági illetve jótállási igény teljesíthetőségéről szóló tájékoztatását.

A vállalkozás a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

A vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A Vásárló hátrányára nem köthető ki szerződési feltétel, az ilyen kikötés helyébe a vonatkozó jogszabály rendelkezései lépnek.

 

16.Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26) Korm.rendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak.

Ön a megrendelés kezdeményezésétől kezdődően a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Amennyiben él elállási jogával, úgy ezt a Vállalkozással egyértelmű szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). A Vállalkozás az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni Önnek. Elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Vállalkozásnak visszaküldeni. A visszaküldés költsége Önt terheli.

Az elállási nyilatkozat letölthető a Webáruházban.

Amennyiben elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Vállalkozás az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha Ön olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A Vásárlónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg Ön hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén a Vállalkozás a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a hivatkozott jogszabály 29. §-a értelmében, nem illeti meg a Vásárlót az elállás joga a romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek esetében.

 

17.Panaszkezelés

A Vállalkozással szemben Ön panasszal élhet szóban a Vállalkozás székhelyére címzett postai küldeményben, az ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címére küldött levélben, illetve szóban a Vállalkozás telefonos ügyfélszolgálati elérhetőségén.

 

Cégnév

Aranyosi Tamás E.C.

E-mail

info@kesziszoda.hu

Levelezési cím

4440 Tiszavasvári, Gombás A. u. 6.

Telefon

 

06-30-582-7907

H-P 8.00-16.00

 

 

A panasz felvételéhez szükséges:

a) a Vásárló neve, lakcíme,

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d) a vállalkozás nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Vásárló aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a vásárló részére. A Vállalkozás a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ ad. Amennyiben panaszra a Vállalkozás elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia.

A panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt őrzi meg a Vállalkozás.

A Vállalkozás az általa kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton történő rendezésére törekszik.

 

18.Jogi igények érvényesítése – Online vitarendezés, Békéltető Testület, Járási Hivatal

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr. Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület előtti eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél jogosult eljárást kezdeményezni. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon.

A vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testület (Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Békéltető Testület,    4400, Széchenyi u 2., postacím: 4401 Nyíregyháza, Pf. 260., Telefon:  0642-416074, e-mail: bekelteto@szabkam.hu), eljárásának lefolytatására irányuló kérelem: http://bekeltetes-szabolcs.hu/docs/KERELEM2017.pdf

Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.

 

19.Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

20.Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

 

21.Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítéséig lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

 

22.Adatkezelés

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.

 

23.Vonatkozó jogszabályok gyűjteménye

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadók a Ptk (2013.évi V. törvény), valamint:

 

[1] Pontos meghatározás érdekében lásd: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. 2. § a) bekezdés értelmező rendelkezését

[2] a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján